Majke

Trbuh nakon poroda

Obično trudnice ostanu u šoku nakon poroda, osobito ako se radi o prvoj trudnoći, kada prvi puta ugledaju svoj trbuh. Rijetke su žene koji iz bolnice izađu sa ravnim trbuhom. Većina njih nakon poroda ima trbuh kakav je bio oko četvrtog ili petog mjeseca trudnoće. Imajte razumijevanja za svoje tijelo, ipak je maternica u trudnoći dosegla gotovo 1500 puta veći obujam od onog koji je imala prije trudnoće. Upravo u periodu babinja, odnosno prvih šest tjedana nakon poroda, kada rodilja krvari i izbacuje zaostalo tkivo i dijelove posteljice maternica se postepeno vraća u svoj prvotni položaj. Ukoliko dojite taj period će biti nešto kraći jer upravo dojenje potiče na stezanje maternice i time se ona brže vraća u formu.

 

Strije

 

Vrlo malo je sretnica koje prođu trudnoću i porod bez dobivanja strija. Mnogobrojne kreme djeluju vrlo individualno, odnosno, ako niste dobili strije nakon mnogobrojnih preparata, vjerojatno imate tu genetsku predispoziciju da strije ne bi dobili ni bez tih krema. Jedino pravilo kojeg se treba pridržavati je održavanje kože hidratiziranom. To možete postići i običnim losionima ili kremama ili prirodnim uljima. I naravno, biti dosljedni u nanošenju odabranih preparata. Ispočetka će strije biti vrlo upadljive, no s vremenom one znatno posvjetle i poprime boju vrlo slično vašoj boji kože pa će i biti mnogo manje primjetne.

 

Opuštena koža

 

Ne očekujte čudotvorne rezultate mazanjem kremama ili pretjerivanjem sa tjelesnom aktivnošću, pogotovo u prvim danima kada se još niste potpuno oporavili od poroda. U pravilu će tijelu trebati da se vrati u prvotno stanje upravo onoliko koliko je trajao dolazak u to stanje. Vaš trbuh je 9 mjeseci postepeno rastao, koža se polako razvlačila i ne možete očekivati da će se koža zategnuti i u tjedan ili dva. Dajte si vremena da se prvo oporavite od samog poroda. Ako ste rodili carskim rezom ne započinjite sa vježbanjem prije nego se o tome savjetujete sa vašim liječnikom. Koliko brzo će se vaša koža trbuha vratiti u prvotno stanje ovisi o ovim čimbenicima:

 

- koji oblik tijela ste imali i koliko ste težili prije trudnoće.

- koliko kilograma ste dobili u trdunoći.

- koliko ste bili aktivni prije trudnoće, ali i u samoj trudnoći.

- genetski faktor također ima svoj učinak.

- dojenje

 

Kako za stezanje maternice, dojenje može biti vrlo korisno i za gubljenje kilograma nakupljenih u trudnoći. Mnoge žene svjedoče kako su znatno lakše gubile kilograme za vrijeme dojenja, odnosno da su počele dobivati na težini nakon prestanka dojenja jer su ostale na jednakom unosu kalorija, a tijelo je znatno manje kalorija trošilo jer dobar dio njih više nije odlazio na proizvodnju mlijeka.

 

Linea negra

Većina žena i nakon poroda ima takozvanu linea negra crtu. To je tamna linija po sredini trbuha koja nastaje upravo zbog pojačane pigmentacije na mjestu gdje dolazi do širenja trbušnih mišića. Ova linija kod nekih nestane vrlo brzo, dok može ostati primjetna i nekoliko mjeseci.

 

Gubitak viška kilograma

Vrlo je bitno ne kretati sa nikakvim dijetama ni vježbanjem dok se ne savjetujete sa vašim liječnikom.

 

Donosimo vam nekoliko smjernica koje bi vam, nakon što se oporavite od poroda, mogle pomoći da izgubite višak nakupljenih kilograma.

 

- jedite zdravo u kombinaciji sa lakšim vježbama.

- uvijek pronađite vremena za zdrav doručak.

- jedite barem 5 porcija voća i povrća dnevno.

- jedite hranu bogatu vlaknima.

- između glavnih obroka ubacite pokoju voćku ili orašaste plodove.

- kada vam to vrijeme dozvoli vježbanje kod kuće zamjenite dugim šetnjama sa vašom bebom na svježem zraku.

 

Razmaknuti trbušni mišići

Tokom trudnoće kako trbuh raste dolazi do širenja prednjih trbušnih mišića. Oni se počinju vračati u početnu poziciju kroz nekoliko tjedana nakon poroda. Ova pojava razdvajanja mišića naziva se „diastasis recti“ . Do osmog tjedna nakon poroda trbušni mišići bi se trebali barem djelomično vratiti na svoje mjesto. Prije početka vježbanja svakako se savjetuje pregled liječnika da utvrdi u kakvom su položaju mišići. Ukoliko se sa intenzivnijim vježbanjem trbušnih mišića započne prije njihova vraćanja u početni položaj postoji opasnost da mišići ostanu razdvojeni. Položaj mišića možete provjeriti i kod kuće i to na način da legnete na leđa i opipate trbušne mišiće. Nakon poroda razdvojenost mišića oko pupka može biti širine i do 3 prsta te se postupno smanjuje. Nije preporučljivo raditi trbušnjake prije nego se udaljenost mišića smanji na barem jedan prst razmaka.

 

Kako bi utvrdili jesu li vam mišići razdvojeni lezite na leđa i opipajte područje oko pupka gdje obično dolazi do razdvajanja. Jasno ćete moći opipati koliko su mišići rašireni.

 

 

 

www.trudnoca.hr

 

 

Komentari:

Samo registrirani korisnici mogu komentirati.